Juttu bestaat 5 jaar en viert feest

Samen klinken op de toekomst!

De Belgische conceptstore Juttu bestaat deze maand vijf jaar. Vijf jaar geleden lanceerde Retail Concepts (o.a. A.S.Adventure) met Juttu een volledig nieuw concept. Om deze speciale verjaardag in de kijker te zetten, blikt JUTTU graag terug op hun verhaal dat doorweven is van anekdotes.

Juttu (ZN)Afkomst: uit het Fins – spreek uit als: ‘joe toe’ | Betekenis: verhaal, storytelling, anekdote (meestal over een incident, kort en vaak humoristisch) ​ Something,'‘een aantrekking, een crush (bv: ‘er is iets tussen die twee mensen, they have ‘Juttu’).

Op en top Belgisch

De highstreet conceptstore trok vanaf het prille begin de Belgische kaart. Door de vernieuwende mix van sterke nationale en internationale merken en lokale initiatieven werd shoppen bij Juttu meteen een totaalbeleving waarbij storytelling centraal staat. ​

Van de meer dan 100 merken in het aanbod, zijn er zeker 35 van Belgische bodem. Onder andere Nathalie Vleesschouwer, Cîme, Serax, Antwrp, Wearable stories, Komono,… kon je al op de kop tikken bij Juttu. Elk jaar zet Juttu ook nieuwe Belgische merken in de kijker in hun jaarlijkse Ik Koop Belgisch pop-up space en geeft zo jong talent een extra duwtje in de rug. ​

Young talent lab

Juttu heeft een hart voor jong talent. Om de acht weken zet Juttu in de Pop-up Space in de winkel een creatieve ontwerper in de schijnwerpers. Door startende ondernemers een platform aan te bieden, hoopt Juttu om jong talent te coachen in hun groei. Zo steunde Juttu in het verleden talentvolle designers als Seb Verboom, die dit jaar werd verkozen tot designer of the year 2020.

Pop-Up Seb Verboom

5 x cijfers. 5 jaar Juttu...

... dat zijn ondertussen 6 ​ winkels ​ (in Antwerpen, Gent, Roeselare, Brussel, Hasselt en Brugge), 211.576 Juttu Friends, 5.021.965 bezoekers and counting  enmeer dan  100 ​ merken mét een mooi verhaal. Het team maakte de afgelopen jaren 25 ​ Juttugrammen en deden een tienvoud aan happy dances. ​

"We kijken uit naar nog meer vrienden en nog meer merken. We are a home of brands and a house of friends", klinkt het.

“Ik ben fier op het JUTTU concept dat we met een talentvolle werkgroep binnen ons bedrijf vijf jaar geleden hebben uitgewerkt. ​ Met plezier stel ik vast dat we in onze JUTTU winkels de klanten steeds kunnen inspireren over mode, deco en food in een unieke mix van sterke authentieke merken ondersteund met lokale initiatieven. Ook al zijn het nu moeilijke tijden, samen met al onze medewerkers bouwen we aan een mooie toekomst voor JUTTU.” - Bea De Beuckelaer, managing director

Juttu hero moments

• 2015: Juttu opent de eerst winkel op de Meir in Antwerpen en een tweede in Brugge
  • 2016: Juttu wint verschillende awards (European Retail Experience Award, winkelconcept van het jaar) en opent een derde winkel in Roeselaere
  • 2018: JUTTU opent een winkel in de hoofdstad (Bxl Toison d’Or) en in Gent
  • 2020: ondanks woelige tijden opent JUTTU in Hasselt en brengt het vernieuwde Juttugram uit

Inspiration & style guide 'Juttugram'

Het Juttugram is het magazine van Juttu, boordevol unieke verhalen en sterke merken die ​ storytelling ​ in hun DNA dragen. Van de meet af aan was het doel van Juttugram om de verhalen achter de merken te duiden en de Juttu-klant te inspireren. In de loop der jaren is het magazine geëvolueerd naar een echte style guide met content over de nieuwe collecties en actuele trends. ​

Graag een exemplaar? Mail naar [email protected]!

Meer beelden kan je hier in hoge resolutie bekijken.

Persberichten in je mailbox

Over JUTTU